JAG SKA GIFTA MIG!!!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
mari.g

JAG SKA GIFTA MIG!!!

Inlägg av mari.g »

Ohh, det ser nästan lite läskigt ut när jag skriver det... :shock:

Vi förlovade oss för 2 år sen på utlandssemestern med ett riktigt frieri ute på en stormig strandpromenad. Jag blev så förvånad när L gick ner på knä och undrade om jag ville bli hans :!: Han hade köpt ringar och hela baletten! :heart: Sen får man ju säga att vi fick lite annat att tänka på när Leo kom :D

Vi kommer att ha ett ganska litet bröllop som inte ska kosta skjortan. Lagar maten själv, har många vänner med "förmågor"... Frisör, make-up artist, musiker, fotograf... :thumbsup:

:arrow: Nu till min fråga... Brölloppet kommer att var hemma, uppe i Norrbotten. Men jag får kanske köpa klänning o sånt här nere i Malmö... Är det nån som har tips på bra butiker :?: Klänningen får som sagt inte vara för dyr. Enkel men fin mer... Ska ut o kolla med vännina snart som oxå går i bröllopstankar :heart:

:arrow: Guldsmed? Har sett att det finns några. Någon som har erfarenheter av någon av dem? David J Butler, Liljeroths, MK juvel, pgs design? Tänkte smälta ner eget guld och desiga egen damring av arvegods...

Det är verkligen allvar nu :!: Ahhh :!: Rooooligt :!:
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: GRATTIS!!! :heart:

Har inga tips alls att komma med, men önskar dig all lycka och glädje på den stora dagen :-({|=
(Blir det sommarbröllop? Ska ni gifta er i kyrkan?)
Du kommer säkert att få jättebra tips här :!:

Kram och lycka till :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Bööööl :cry: :heart: :!:

Trots att jag redan visste så började jag böla nu när jag såg det i skrift! Jag har ju inte heller några tips ang. Malmö :wink: men jag är så glad för eran skull!

Vår bröllopshemsida kanske kan inspirera:

http://goto.glocalnet.net/vi-gifter-oss/

Kram Lua. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Här är en till som planerar bröllop \:D/ Har tyvärr inga tips om Malmö!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Hej och grattis!
Först vill jag påminna dig om att njuta av planerandet också - inte bara dagen D! Att planera bröllop är ju så kul!
Malmö har jag aldrig satt min fot i, men jag vill tipsa dig om den vackraste vigselring jag sett! Det är en Efva Attling i vitt guld som heter "Wide & Stars".
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
mari.g

Inlägg av mari.g »

Hej igen!

Joo, det är så KUUL att planera! Det är verkligen halva nöjet!

Det blir ett sommarbröllop, men inte i kyrkan. Varken jag eller L känner att vi vill gifta oss kyrkligt. Vi har inte riktigs bestämt var det blir ännu. Antingen I L's hemby Lovikka, tornedalen eller i min, Svensbyn, Piteå. Förhoppningsvis kan vigseln hållas utomhus, min önskan är en jättevacker plats vid älven med masungnsruin o allt :D

Jag googlade på wide & stars, verkligen fin. Kan kanske ge lite inspiration...

Elle - Gratulerar :!:

Vi spånar vidare...

//Mari
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej :!: :D
Stort grattis, vad roligt! :D :D :D
Jag har inga tips i Malmö, men jag får väl tipsa om mig själv... :wink: :wink: :wink: :shock: :oops:
Jag tillverkar papper för hand, med blommor och blad i, och av det gör jag inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort m.m
Hemsida nedan... :wink: Forumrabatt utlovas ifall om att 8)

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Elle

Inlägg av Elle »

Jag kan intyga att annas produkter är såååå vackra! Har ett jättefint SHN-kurs - diplom här hemma :D

Har du mycket jobb under våren anna? Skulle behöva en hel del inbjudningskort, jag pm:ar dig :D

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Vad härligt med bröllop, grattis :lol: :lol:

Här gifte vi oss för 2 år sedan, gud vad tiden går, inte heller i kyrkan men vi tyckte ändå att "Gud" kunde få vara med på ett hörn så min makes chef hade ett förflutet som Pastor i en frikyrka och han var helt underbar vi fick göra pricis som vi ville. Gud behövde inte vara med alls om vi inte tyckte det. Jag har efter det varit på några borgliga vigslar och tyckt att dom vara "AS TRISTA", skillnaden var ju på de borgliga så kände inte vigselförättaren paret och det tog verkligen bara 2 minuter. Medan vi hade musik som vi valt, en flicka i Felix klass som spelade piano och sjöng. några fina låtar som min make valde, Felix läste en liten dikt om äktenskap ur profeten, så tårarna sprutade på modern. Men det bästa av allt var att vi skrev våra egna löften... :lol: Jag filade och filade länge länge och surnade till lite på den blivande maken när jag tyckte att han inte engerade sig :shock: Men sen när vi stod där (kvällen innan hade vi genrep hemma) så hade han lärt sig allt utantill och sa så fina saker (jag grinar nu när jag tänker på det :roll: ) Det var helt otroligt vackert. Sen var det min tur, rödgråten och dann, jag fick läsa innantill från min fusklapp :!:

så var det för oss men jag kan också tipsa om www.nixa.se dom har jätte fina klänningar till ett väldigt rimligt pris.

lycka till Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
mari.g

Inlägg av mari.g »

Jag kollade din hemsida Anna... Himla fina gjejor! Jag har ju oxå sett Luas diplom. Jag ska fundera lite, kanske vill jag göra egna...

Nixa hade ju riktigt snygga klänningar! Enkla o stilrena, det ska finnas en återförsäljare här i Malmö, så det ska jag absolut kolla upp!

Vi har funderat lite fram o tillbaka men vi hade tänkt att utforma själva vigseln så mycket vi kan själva. Om Inte vigselförättaren vill ställa upp på mer/annat än det obligatoriska så får vi väl ha nån annan som håller i resten... Jag ska kolla det!

Bra Tips alla!

//Mari
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej och stort grattis! Härligt med bröllop! :heart:
Vi gifte oss i augusti så det var inte längesen jag själv satt med alla de här frågorna. Jag är ju skånetjej jag med så jag kan väl tipsa lite.

Jag köpte min bröllopsklänning på Hanna Morris i Halmstad.http://www.hannamorris.nu/

De har jättetrevlig personal och superfina klänningar av olika märken och prisklasser. Vet att man dessutom kan boka affären och gå dit med sina vänninor och prova klänningar å dricka skumpa :lol: :lol: det visste inte vi, hade jag helt klart gjort annars! (pssst, jag skall sälja min klänning :lol: 8) )

Våra ringar köpte vi på Guldsmedjan i Sölvesborg http://www.guldsmedencarlberg.se/

Lite annorlunda affär där en smed själv gör ringar. Underbara!

Men jag håller också med om att Attling gör fantastiska ringar! Rätt dyra har jag dock för mig :?

Grattis till dig också Elle!

:heart: :-({|=
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor

hmm, tyckte in riktigt att guldsmedjans hemsida gav rätt uppfattning om vad de har att erbjuda. Jag har en ring som är gjord i palladium, ser ut ung som vitt guld och den är så himla fin!

Skickar gärna bild om du inte är "nöjd" med hemsidan, jag tycker deras prudukter i just palladium är jättefina!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Cyan

Inlägg av Cyan »

Åh, vad roligt! Grattis!
Vi gifte oss borgerligt och fann en vigselförrättare som höll ett tal och såg till att det blev lite stämning innan själva vigseln. Vi gav honom fria händer, men han sade att vi hade fått specificera noga vad han skulle säga ifall vi velat. Så ta inte första bästa vigselförrättare, utan välj en som vill ge er mer än 2 minuter!
Kram och lycka till!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hejsan och grattis till bröllopet.

Här har du en i smyckebranschen i Malmö. :D

Det finns en guldsmed vid Davidhallstorg som heter Mikael Mann. Han gör mkt vigselringar. Vet inte hur pass dyr han är men jag har fått uppfattningen om att han är väldigt bra.

Om du vill ha ngt bröllopssmycke är du alltid välkommen till min butik. :wink: Jag har gjort många olika varianter till brudar.
Hemsidan med adress har du nedanför.
Jag gör som Anna och utlovar forumrabatt :D

Lycka till och ha det bra
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

ÅH så mycket snyggt Susanne G! :D