Och hysteriskt planerande och kontrollfreak som jag är så har jag ju redan
Som utgångspunkt har vi att Antonia kommer att vara ca 2 år och 9 månader då babyn föds, att hon är en extremt stark sparris och att vi hittills har haft en timmes utevistelse både för- och eftermiddag om inget annat program varit aktuellt under dagen (vilket det ju ofta är trots allt).
So here we go...
Angelcare lät intressant eftersom det var trådlöst, men å andra sidan innebär ju det och DECT-tekniken mycket högre strålningsrisk - och det vill jag undvika. Respisense är inte aktuellt. Synpunkter?
Finns det några tilläggslösningar för dylika liggvagnar eller måste man ha en syskonvagn? Två vagnar kan man ju inte dra samtidigt i alla fall - så mycket fattar jag 8) ...
Hon sov dock i sin spjälsäng från natt ett hemma och vagnen användes bara vid behov. Så vill jag också göra denna gång. Det känns bäst för min egen del och jag vill också undvika att fastna i vagningen samt sedan behöva ta en överflyttning efter några månader.
Frågan är nu alltså: Kan vi ta hem spjälsängen från stugan åt babyn i mitten av nästa sommar och låta Antonia sova i växasäng där då resten av säsongen (om det allts bli några fler turer dit efter att babyn kommit), eller borde vi köpa en tredje spjälsäng? Eller ska man våga sig på att byta till växasäng åt henne här hemma nu före trotsen alternativt i andra halvlek?
Jag tvivlar på min egen styrka och förmåga, helt klart. Men så är jag också i det sämsta skick jag någonsin varit nu, både psykiskt och fysiskt
Grovmiss
För varje dag blev lämningarna allt värre och då hon till slut också grät då jag hämtade henne, av LÄTTNAD, så tog jag hem henne igen och gav upp, efter en månad.
Dagiset har jag inga misstankar emot, jag tycker personalen är bra osv. Frågan är dock - nästa höst, då hon blir tre, skulle jag vilja försöka igen. För att hon ska träffa andra barn i samma ålder också. Bara 2 dar i veckan alltså. Men är det illa valt att göra detta ungefär samtidigt som babyn kommer? Borde man vänta - och hur länge?
Tack på förhand,
Anna