Vaken 1-1,5 tim mitt i natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
beccisen

Vaken 1-1,5 tim mitt i natten

Inlägg av beccisen »

Hej,
Jag började kura min dotter 5,månader för 2,5 vecka sedan. Det gick bra i början, men sen fick hon feber och var lös i magen så mycket att hon blev alldeles skinnflådd på rumpan. Detta ledde självklart till att hon skrek när hon bajsade på natten och jag kunde definitivt inte låta bli att byta på henne. Det är bara det att hon har sina vakentider kvar på natten sedan dess. Hon är helt frisk sedan en vecka tillbaka och är inte röd i rumpan längre.

Så nu till frågan... Hur gör jag nu när hon vaknar mitt i natten??? Det börjar med gnöl och hon ligger och pratar med sig själv och småfnittrar. Efter ett tag så ökar det och till slut blir hon ledsen eller jättearg och skriker sig röd. Jag har då ramsat och till slut fått gå in till henne :(

Ska jag ramsa direkt när jag hör henne även om hon är glad ???? (på natten händer ju ingenting :?: )

Ska jag vänta med att ramsa tills det övergår till mer ilsket????

Ska jag inte göra någonting förrän det är absolut kris?????

MÅnga frågor, men jag hoppas att någon vill svara så N kan få sova ifred en hel natt igen :wink:
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Morsan

Inlägg av Morsan »

Prova att ramsa så fort hon börjar för att tysta henne innan hon kommer igång. Om vi gör det med Leonard somnar han om, fast oftast somnar han numera om själv utan åtgärd. Men om han kommit igång med att snacka t ex på morgonen så är det tji!

Det löser sig - attityd! Lycka till! / Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, morsan :D

Att ramsa glad unge hör till vargtimmen (4-6) som upplysning om att det fortfarande är natt.

På natten bör du ignorera i det längsta (PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING). Börjar hon låta så att DU känner dig störd (bra som psykologisk utgångspunkt) så servera en småarg, mycket hög PANGramsa x4. Tvinga sedan dig själv att inte ingripa mera.

Gå inte in till henne. (Möjligen när hon sovit i tio minuter, inte tjugo, om du måste kolla något :idea: )
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
beccisen

Inlägg av beccisen »

Hej Anna och Morsan :)

Det funkade i ett par dagar och vad händer sedan???? Jo hon blir sjuk igen med feber löst bajs kräkningar och hosta. Jag blir gaaaalen snart :wink:

Nu får jag byta på henne igen på natten eftersom huden var så känslig sedan förra gången :(

Får hoppas att hon blir frisk snart.

Tack
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det ordnar sig :D Byt i mörkret, säg inget, var snabb och tråkig, vräk på salva, be till Gud och gå och lägg dig :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"