20 minuter är en betydligt mer naturlig sömnrytm än 30. 5, 20, 45 minuter eller 1,5 timma - eller 2 brukar funka bäst.
Så jag skulle nog välja att ha en 45-a på förmiddagen och på eftermiddagen och 2 timmar mitt på dagen, som så småning om kan bli 1,5 när det är dags att dra ner på tiden.
Annars tycker jag att schemat ser jättebra ut.
Ju mer vi ramsar desto mer låter hon
Japp, jag är övertygad om att hon tycker att ni stör. Hon säger, jaja, jag fattar, håll tyst nu så jag kan få komma till ro någon gång

Så vänta lite till.
Och du ska inte vara inne i rummet när du ramsar. Första gången så lägger du ju henne efter alla konstens regler och ramsar på väg UT! De sista två-tre (av fyra) verserna sker utanför dörren. Om det behövs får du fortsätta ramsa två eller kanske t.o.m fyra gånger till. Dvs totalt ramsa x6 eller x8 - om det behövs. När hon minskar sitt skrik så minskar du i röstnivå, när hon ökar, så ökar du - hon ska höra!
Sedan går du därifrån och gör något annat, som hon hör, men som inte har med henne att göra. Plocka ur diskmaskin, skramla med annat. Prata högt för dig själv, eller sätt på bra musik och dansa en stund. Alltså vad som helst som du "måste" ta hand om innan du hinner ta hand om lilltjej igen.
Anna W brukar skriva att du ska tänka på att du har 17 barn till som skriker och 18 kor i lagårn som råmar om att vilja bli mjölkade.
Buff och solfjäder får du ta till om det är total kris - för barnet. Det finns ingen möjlighet i världen att komma till ro. Men bara då.
/LO