Förkyld 4-månaders

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Nancy

Inlägg av Nancy »

:idea: Jag minns att jag ändrade till 2 lurar men sen fick jag backa tillbaka till tre ett tag. Inget roligt att hålla på och byta, man känner sig som en riktigt skurk gentemt barnet men om du lyssnar på din magkänsla så vet du om du skall:

a) framhärda med nuvarande schema och rida ut stormen ELLER

b) med självklarhet byta tillbaka och sen när 8-månaderstjohejsanet är över ändra till 2 lurar

:wink: "Do or do not, there is no try"

(Yoda från "Star Wars -The Empire Strikes Back")
annikaM

Inlägg av annikaM »

Tack för svaret Nancy, du har ju helt rätt. Inte försöka, GÖRA. Med självklarhet. Och vi har funderat på det nu någon dag och kommer att göra så att vi förlänger långa luren från 1,5 till 2 timmar. Då borde hon stå sig lite bättre när seneftermiddagen blir som jobbigast.

Peppar peppar tycker vi oss skönja en liten ljusning - hon verkar tycka livet är lite lättare när hon nu till fullo behärskar ålning/hasningstekniken och kan transportera sig därhemma (...att vi sen måste dammsuga några gånger om dagen för att få upp allt som hon annars pillar i sig medelst sitt nyligen behärskade pincettgrepp är en annan femma.. :wink: ) Men peppar peppar på det som sagt, jag vill inte ropa hej ännu.
Mamma till två toppentöser - 3 juni 05 :heart: och 5 maj 07 :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag tycker att du resonerar klokt och bra.

Grattis till ålningen och det rena hemmet :wink: :thumbsup:

Skriv igen om du behöver/vill.

Nancy
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"