Jag har tidigare fyllt i Matas tråd "5:e natten...vargar", då inga större problem fanns, men nu börjar det hända grejer!
Miss M har flyttats över från vagn till spjälsäng för elva nätter sedan. De första åtta gick bra även om inte solfjädern riktigt tog som den skulle. Nu har hon de senaste tre nätterna vaknat vid 3-tiden och varit vaken ca 1 h, inatt en och en halv timme. När hon vaknar avvaktar jag en stund innan jag ramsar eftersom det inte är vargtimme. Hon svarar på ramsan men kommer snart igång igen och är superförbannad
Allt slutar med att jag blir lite desperat och buffar henne till sömns för att hon ska få sova. Buffning svarar hon på direkt, och det kanske beror på att vi var i vagningsträsket tidigare. Innan förflyttningen till spjälsäng var vi nästan botade från det träsket men nu har vi kanske hamnat i ett annat även om jag kämpar i en timme med ramsning och solfjädring. Jag vill ju göra allt för att undvika buffningsträsket nu. Varför tar inte solfjädern?
Schemat ser ut så här:
07.00 Godmorgon och amning
08.45 Sova 45 minuter
10.00 Mat (amning+puré)
12.00 Sova 1½ timme
13.30 Mat (amning)
15.30 Sova 45 minuter
16.30 Mat (amning+gröt)
18.30 Nattslurk
19.00 Godnatt
I det stora hela fungerar schemat bra men det känns som om 11 h natt vore bättre med tanke på att hon ofta vaknar någon gång mellan 06.00 och 07.00 på morgonen. Ska fundera på det lite mer. Undrar om hon får för lite mat, och att det är det som gör att hon vaknar vid 3-tiden på natten?
Det skojigaste med att nätterna börjar fungera är att min tjej är så glad
Hälsningar Mellansyrran