NorrlandsTokar!
-
TorpSara
-
Fjällfolket
Tack Torpsara!
Men är det inte så att det finns i dammet...? I somras t.ex. avrådde de oss från att klippa gräset t.o.m. Det gjorde vi efter regn istället då dammet var bundet
Så gäller även veden, det är i dammet bacillerna finns och det yr ju omkring vid vedhanteringen. De rekommenderar ansiktsmask rekordår som detta
:-k
/Fjällmor
Men är det inte så att det finns i dammet...? I somras t.ex. avrådde de oss från att klippa gräset t.o.m. Det gjorde vi efter regn istället då dammet var bundet
Så gäller även veden, det är i dammet bacillerna finns och det yr ju omkring vid vedhanteringen. De rekommenderar ansiktsmask rekordår som detta
:-k
/Fjällmor
Hej
Jag säger bara AKTA er för sorkpest!!!Jag hade det för två år sen, och det var det i särklass värsta jag upplevt
Jag var sjuk i tre månader, orkeslös, värk, feber, tou name it! Fick det när jag städade ur stallet, ochbar en massa hö!
Efter detta är jag toknoga med munskydd (mannen tar hem från jobbet) när jag håller på där ute!
Och inget finns det att göra om man får det heller, som tur var slapp jag bli inlagd...
Så var försiktig
Kram Mia
Jag säger bara AKTA er för sorkpest!!!Jag hade det för två år sen, och det var det i särklass värsta jag upplevt
Jag var sjuk i tre månader, orkeslös, värk, feber, tou name it! Fick det när jag städade ur stallet, ochbar en massa hö!
Efter detta är jag toknoga med munskydd (mannen tar hem från jobbet) när jag håller på där ute!
Och inget finns det att göra om man får det heller, som tur var slapp jag bli inlagd...
Så var försiktig
Kram Mia
Tack fjällmor för länkar. Usch och fy vad läskigt
hmm vi bor ju i tätort, risken kanske är mindre här då..eller vad menas med landet? Vi har ju skog inpå knuten....
Vega kanske inte ska få hantera veden utan vantar då, fast om det är dammet som smittar kanske inte vantar hjälper sådär jättemycket.
Linda
Vega kanske inte ska få hantera veden utan vantar då, fast om det är dammet som smittar kanske inte vantar hjälper sådär jättemycket.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
TorpSara
Hej alla norrlänningar och andra
VET ni vad vihar gjort nu på morgonen?!?
Vi har varit ute och åkt PULKA
Vilken underbar, vacker dag vi får - nysnö, minus 2 grader och gnistrande sol!!! Kan det bli bättre
Nu ska vi äta gröt med rosiga kinder och hungriga magar, och så ska vi prata om julklappar, för idag har jag JULSTÄMNING
Vinterkramar från oss
VET ni vad vihar gjort nu på morgonen?!?
Vi har varit ute och åkt PULKA
Vilken underbar, vacker dag vi får - nysnö, minus 2 grader och gnistrande sol!!! Kan det bli bättre
Nu ska vi äta gröt med rosiga kinder och hungriga magar, och så ska vi prata om julklappar, för idag har jag JULSTÄMNING
Vinterkramar från oss
-
TorpSara
-
Fjällfolket
-
fjällström
- Kontakt:
snö...
Snö
Här i Piteå har vi +5 och strålande sol. En fantastisk höstdag
Vi har idag gjort i ordning för hönsen som kommer på eftermiddan. Sara har hällt ut en spånsäck på golvet åt dem. Vi har fyllt på mat och vatten, så nu väntar vi bara på att klockan ska gå
Julstämning har jag inte eftersom vi har det varmt, skönt och soligt. Men nog längtar jag efter att plocka fram pulkan 
Här i Piteå har vi +5 och strålande sol. En fantastisk höstdag
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Lua
-
Fjällfolket
Ja snö är ingen bristvara i Östersund heller. Vi var ute och skottade en hel timme på fm. Bilen var helt begravd och man fick pulsa i snö som gick långt upp på benen för att bara ta sig ned på uppfarten. I eftermiddag blir det julskyltning, glögg, pepparkaka och tända första ljuset i adventstaken
Linda
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Ja, det är sannerligen härlig adventsstämning nu, det har dimpt ner massor av snö, idag har vi haft blidväder så det har gjorts snögubbar och snölyktror och sparkföret är som en DRÖM! Det är stor skillnad mot förra året, då var det ingen snö alls den här tiden...
Vi skippade dock julskyltningen, vi hade julmarknad här i vår lilla by förra helgen, så det får räcka
Jag njuter verkligen av julmånaden, men ser INTE fram emot januari å februari
Vi skippade dock julskyltningen, vi hade julmarknad här i vår lilla by förra helgen, så det får räcka
Jag njuter verkligen av julmånaden, men ser INTE fram emot januari å februari
Här kommer ännu en norrlänning (sent omsider!). Just nu sitter jag i Älvsbyn hos mina föräldrar i plusgrader, is och halka!
Lämnade hemmet utanför Sundsvall imorse med -6 grader, snö och riktig julstämning...
Men än finns det tid för snö och snorkallt här i Älvsbyn
.
Ikväll ska hela familjen sova i samma rum för första gången, ser med spänning fram emot hur natten och framför allt morgonen blir! Spänningen är oooolidlig.
Är också avis på sörlänningar som kan träffas i parken bara sådär...saknar det!
God jul på er alla!
Men än finns det tid för snö och snorkallt här i Älvsbyn
Ikväll ska hela familjen sova i samma rum för första gången, ser med spänning fram emot hur natten och framför allt morgonen blir! Spänningen är oooolidlig.
Är också avis på sörlänningar som kan träffas i parken bara sådär...saknar det!
God jul på er alla!
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset.