Kramp i armen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
zandrama

Kramp i armen

Inlägg av zandrama »

Hej!

Jag var här en del för 1,5 år sen drygt när jag hade tröttnat på att min stora kille, då 4 månader, aldrig sov själv. Efter en "lightkur" somnade han själv och jag blev en gladare och mer harmonisk mamma.

Nu är jag tillbaka och har precis börjat "lightkura" min yngsta son som nu är 8 månader, och vi har kommit till stadiet där han har kommit på vad det handlar om och protesterar vilt. Han skriker dock inte, utan är supernöjd vid buffningen, men så fort man slutar buffa kränger han om och protesterar och ställer sig upp. Vi lägger honom ned, han protesterar lite men slappnar av mha buffande, efter en stund slutar vi buffa, breder ut händerna och så samma visa igen. *pust*

Det slutar med att jag får kramp i axeln, och det är det jag behöver hjälp med. Jag kan alltså inte buffa tillräckligt länge utan att få jättejätteont i höger axel, och eftersom jag är högerhänt går det inte att buffa med vänter hand. Är det nån som har nåt tips?

Hälsningar, Ida
Mamma till Vilde Vidar, 2 år, och Soltrålen Svante, 8 mån.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej du! :D

Det luktar buffträsk här tycker jag :wink:. Inte ska du kväll efter kväll buffa dig till kramp i axeln. Det är definitivt att buffa för mycket!

Så ta och backa nu! Buffa bara lugn, om ens alls... och gå ut med en stadig ramsa! Låt honom reagera, ställa sig upp eller vad han nu vill hitta på och så RAMSA igen om han behöver hjälp, dvs blir ledsen. Inne hos honom ska du ju inte var alls efter ett par nätter. Bara vid verklig KRIS!

Eller hur?

/Tinis
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"