Nu är det nära!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Käraste Elle - jag tror bestämt att du håller på att "göra en Mia" :wink: :lol: Jag vet preciiis hur du känner det,och hur låååånga dagarna känns...
tänker på dig/er :heart:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Men alltså nu är det faktiskt dags tycker jag :^o

Kom ut nu BOSSE!!!!

:heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Åse

Inlägg av Åse »

Elle, jag hoppas verkligen ni får föda på Södra BB! Men OM UTIFALL att det ändå blir stora SöS så måste jag få inflika att jag är helt KÄR i barnmorskorna, syrrorna och läkarna där :heart: Hade plats på BB Stockholm men var tvungen att bli igångsatt i förtid och hamnade på SöS. Vi kände oss otroligt väl omhändertagna trots att det var värsta ruschen för dem. Eventuella syskon vill jag absolut föda där :D

C'mon Bosse :!:
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Filips mamma

Inlägg av Filips mamma »

Känner sååå igen mig - jag gick över 13 dgr med Fillen. Vi hade plats på BB Sthlm och jag var så inställd på att föda där, och blev så besviken när min bm bokade in oss för igångsättning på KS. MEN på kvällen samma dag som vi varit på kontroll så började han sin lååånga färd ut ur sköna sköna magen. Vi fick föda på BB Sthlm med en dags marginal :!:

Så håll ut Elle, ni kommer säkert att få föda där ni vill och är inställda på :thumbsup:

Hoppas att det kan hjälpa liiite liiite i er låååånga väntan [-o< som snart är över :D

Stora kramar till dig och familjen :heart: :heart: :heart:
Mamma till Filip född 15/3-07 kurad 10/6-07 :heart: :heart: :heart: :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Elle... var är du...?
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag beundrar dig verkligen Elle för ditt tålamod, även om jag förstår att du säkert är lite stingslig nu och då. :wink: Själv tyckte jag att Sigge lät vänta på sig enormt länge eftersom han kom två veckor "för sent" vilket innebär att han bara kom två veckor för tidigt istället för fyra som storebror. :?
Tid är ju ett klurigt begrepp på många sätt. Den går fort när det är roligt och långsamt när det är tråkigt och när man väntar på något roligt.

Men kära vän, jag misstänker att Bosse snart måste ge sig tillkänna. Det är ohållbart i längden att stanna kvar i mammas mage och gotta sig. Dessutom vill Sigge träffa sin nya kompis och börja umgås på riktigt. Misstänker att deras storebrorsor också skulle kunna hitta på en hel del kul tillsammans. Hoppas att ni kan komma ner och hälsa på oss till våren.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hmmm...undrar just vars du är nu vännen... :heart:

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

I'm here :D

Tack alla vänner :heart: för era tankar och ord, det värmer något enormt!

Idag ser jag lite mer positivt på tillvaron. Var på överburenhetskontroll imorse. De gjorde ctg-kurva, ultrljud för att kolla flödet i navelsträngen och vaginal undersökning m hinnsvepning. Allt är bra med "Bosse" och alla värden på topp, skönt! Är hela 3 cm öppen \:D/ och det är "gynnsamt och mjukt" (doktorsspråk, låter lite lustigt :lol: ). Så nu avvaktar vi ett par dagar och ser om kroppen sköter det själv, ananrs tar de hinnorna på tisdag. Ytterligare en positiv sak är att vi nu med all sannolikhet får föda på Södra BB i och med att kroppen startat förlossningen av sig själv och att ta hinnorna bara är en "skjuts på vägen".

Så nu ser jag lite ljusare på tillvaron, senast tis/ons får vi snusa på "Bosse" :heart: och äntligen få vår nyfikenhet stillad :wink:

Susan, vi kommer gärna ner till er till våren. Våra stora grabbar och män skulle nog kunna hitta på mycket bus :lol:

:heart: /Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Elle skrev: Så nu ser jag lite ljusare på tillvaron, senast tis/ons får vi snusa på "Bosse" :heart: och äntligen få vår nyfikenhet stillad :wink:
åååh... :heart: :-({|= :heart: :D

Kram! Länge!!!
/Fjällmor
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vilken spänning :D
Kollar in flera gånger om dagen för att läsa om det hänt något, men icke... Bosse verkar gilla livet "där inne", men snart så!

Kram
Sophie
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det är väääldigt tyst från Elle-håll :-k
Jag tror Bosse :heart: är här, eller åtminstone banar han väg ut :wink: :lol:
Heja, heja, tänker på er!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Bosse är kvar, ett tag till iaf... Var på akupunktur i em, å jisses vilken fart det har varit sedan dess! Har två mininålar kvar på utsidan av lilltårna som ska hjälpa till att "skjutsa på". Olle myser med farmor och farfar och Henkan och jag laddar med god mat och fredagsmys.

I'll be back :D

:heart: Elle
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nämen vad ÄR detta???
Är du hemma :shock: :?:
Iväg med sig och föd barn nu, fredagsmysa hinner du med sen :lol:
Hoppas de där nålarna sätter fart på Bossebebis nu :!:

Kram :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hoppas det sätter fart nu! Du verkar i alla fall vid gott mod, jag beundrar dig Elle! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Inget nytt här från ett gråslaskigt Sthlm 8) Värkarna är REJÄLA när de väl kommer men är inte regelbundna. Går utan problem att djupandas igenom. Ska inta ryggläge nu och sova :sleep: en stund när lillprinsen sover.

:heart: Elle
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"