Lite tips tack!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
semlan

Lite tips tack!

Inlägg av semlan »

Hej! :)

Fick tips från Lua i mitt förra inlägg att läsa läsa läsa ... trots det erkänner jag att vi fastnat lite och vill ha lite tips att komma ur då jag mamma och pappa har tolkat läsandet olika.

Natt 3. 19:00, insomning perfekt 13 minuter. Sov 11 tim i sträck VA?! är detta sant tänkte jag och min man som blev överlyckliga!!! :D
Vi blev dock oense om vad att göra sista timmen 06:00-07:00 och här började lite vårt snedsteg ...
Vaknadet blev ett elände då hon vaknade 06:08, pappa fick henne att somna om genom tillrätta lägga, solfjäder och ramsa. vaknade igen 06:35 och det tog 35 minuter att sova om henne genom ramsa vid dörren och vid kris lägga tillrätta. När vi väckte henne någon minut senare för det var dags att gå upp var hon jätteledsen, grät osv, det var inte alls roligt att se mamma och pappa... Vi muntrade upp och humöret svängde givetvis med lite lekar.

Dag 3. Dags sovandet krånglar lite. Efter lunch sovandet blev en mardröm då hon hade en rap som jag mamma inte märkte ... :shock: men det löste sig. Det mesta flöt på måste jag ändå tillägga.

Natt 4. Insomning 8 minuter. Sov 11 timmar i sträck med två små avbrott som pappa vid dörren ramsade bort vid 03:01 och 05:17, alltså ingen trafik i dotterns rum. Hon vaknade 06:06 vägrade somna om vi tog upp henne jätteledsen 07:00. Fram tills 07:00 ramsande lägga till rätta osv inget bet ...

Nu till vad jag och pappa är oense om:
Vad, hur när ska vi göra för att få henne att somna om den sista timmen. Vi har läst det låsta trådarna i ämnet men vi har tolkat det olika.

Mamma: Jag har tolkat det som att man ska trots gråt ställa sig upp och skrik och gny stå utanför rummet och ramsa i värsta fall gå in tyst och lägga till rätta, ut och ramsa.

Pappa: Har tolkat det som att man med hjälp av marginalkvarten får gå in och ta upp henne då hon inte vill somna om.
Vi har inte hittat någonsatans vad vi ska vid sådana här situationer göra med väckningen, som vi nu känner blir lite "förstörd", tips om tråd?

Till saken hör att hon gråttit sig fram till kl 07:00 då det är dags att gå upp.
Ska man ta upp henne gråtandes för att hålla schemat?
Är vår ramsa för otydlig?
Tips för att undvika dessa fallgropar?

Tacksam för svar.
Kramar
Semlan
Lua

Inlägg av Lua »

Då avslutar vi den här tråden och fortsätter i den andra :wink:

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"