Jag undrar om alla dessa sammandragningar har någon effekt eller om det bara är livmodern som tränar? Göta Petter vad den måtte träna! När jag väntade Emil tränade den inte en endaste gång innan första värken satt igång det hela. Visserligen var det ett planerat snitt då men jag misstänker att kroppen inte var medveten om det just då. Sen blev det ju inget snitt och förlossningen gick minsann jättebra ändå.
Denna gången har jag haft sammandragningar sedan vecka 20, inte så att det gjort ont utan magen har bara dragit ihop sig och blivit stenhård. Lite djupandning har hjälpt.
Nu gör sammandragningarna lite ondare, inte så att det känns om något "riktigt rejält" utan bara som mensvärk. Inte är de särskilt regelbundna heller, suck. Låter jag gnällig? Tja lite då kanske, eller mycket.
Det händer ju ingenting!! Misstänker att mitt gnälliga humör grundar sig till stor del i att jag har så svårt att röra mig pga foglossningarna och det är faktiskt jättetrist att vara ogående och nästintill liggande.
Så ja nu har jag tyckt tillräckligt synd om mig själv för idag. Ska försöka få liv i sonen som sover middag.
Elle - Hur går det? Nåt på gång?
Kram Susan