I måndags morse kom jag till jobbet och tog en kopp kaffe. Måndagslycklig som vanligt
Jag kände att något rann i byxan bokstavligt talat och när jag gick på toaletten såg jag att det kommit ganska mycket blod, färskt också...
Bara killar på kontoret så alla sprang runt där som yra höns och undrade vad vi skulle göra åt saken
En av dem körde mig till akuten där alla naturligtvis trodde det var min fästman.
Men men, jag skulle gå upp till gynakuten från vanliga akuten och bad om att få en binda. Fick komma in på en toalett och när sköterskan skulle ge mig en binda tog jag av mig byxorna och då forsade det ut blod...
Absolut inte tal om att gå längre utan jag fick läggas i säng och sen blev jag liggandes så i 30 timmar. Fick gå upp och kissa...
Ultraljud visade att bebisen mådde alldeles utmärkt, vi bråkade lite med h*n med själva ultraljudsgrejjen för att h*n skulle boxas lite och det fick vi se
Blödningen berodde på att min moderkaka sitter för lågt ner och i och med att livmodern nu växer väldigt fort och mycket så trycker den på som jag förstod det hela.
Har ätit blodstillande tabletter sen dess, kom hem igår och är sjukskriven veckan ut.
Men... Jag skriver för att jag funderar över riskerna att det händer igen
Doktor nr 1 ordinerade sträng vila de första 30 timmarna
Doktor nr 2 ordinerade sjukskrivning 2 veckor men sa att pappret skulle skrivas när jag blev utskriven...
Doktor nr 3 som skrev ut mig sa att jag inte behövde vara sjukskriven utan skulle leva som vanligt, kanske inte gå på Friskis & Svettis 3 gånger i veckan.
Men man kan aldrig garantera att det inte händer igen.
-Hur skulle du reagera om det här barnet kom ut nu
Sen sa hon att om jag hade varit en 44-årig förstagångsmamma inne på min 8:e provrörsbefruktning skulle jag blivit beordrad sängläge...
Har ni några erfarenheter av detta
Hur ska jag agera
Hur farligt är detta med moderkakan
Underbara Fjällmor har lugnat mig en hel del redan och vi har pratat en del men jag tänker att någon annan här har varit med om samma sak
Just nu känner jag mig förbaskat orolig att varje lyft eller liten ansträngning ska starta en ny blödning. Vissa saker går inte att undvika i vardagen men jag undviker ju så klart i det längsta att lyfta tungt och hålla igång för mycket.
//Tessan