Tacksam för...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Tacksam för...

Inlägg av Gäst »

:D Att vara glad för och att vara tacksam för, det kan låta som en hårfin skillnad, men om nu tacksamheten är ett av det mest kraftfulla positiva verktygen vi kan använda oss av i universum så tycker jag att vi kör igång och är... :shock: tacksamma! :D

:D Jag är tacksam för det här stället och all den enorma hjälp jag får alldeles oavsett vad det gäller!

:D Jag är tacksam för att det händer så mycket nytt, spännande, trevligt i mitt liv just nu!

:D Jag är tacksam för all den information om Hur Saker Och Ting Fungerar som bara väller in i mitt liv just nu.

:D Jag är tacksam för alla nya människor som jag får träffa.
Gablex

Inlägg av Gablex »

Men vilken bra tråd Päivi! Helt i enlighet med Hemligheten :wink:

Jag är tacksam för
:arrow: min familj, alltid och först och främst
:arrow: att vi äntligen verkar ha hittat ett sätt att hjälpa Storprinsen genom sitt handikapp
:arrow: allt stöd jag & min familj får i vår vardag
:arrow: att jag bor i mitt drömhus
:arrow: att jag snart ska få åka på jobbresa med två övernattningar och förhoppningsvis få massa ny mamma-energi
:arrow: att livet är så spännande och ständigt tar nya vändningar!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
cillamamman

Inlägg av cillamamman »

Idag är jag tacksam för
:arrow: Att alla mina barn är friska och glada :D
:arrow: Att jag har haft chansen att stressa ner idag efter två jobbiga dagar :D
:arrow: Att mellantjejen lagat mat :o
:arrow: Att det är höst så vi kan elda i kaminen
:arrow: För att Päivi startat denna tråd
:arrow: Att vi har fullt upp :roll: -för det betyder ju att vi har mycket roligt också! :D :lol:
:arrow: Att jag inte jobbar heltid :D
Cillamamman
Fyra barn f?dda -91, -95 ,-02 och -05.:heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag är tacksam för:

[-o< att min EMDR-behandling verkar fungera.. :-({|=

/Fjällmor
Saara

Inlägg av Saara »

Jag är tacksam för att min sons klubbledare gav mig ett fint svar på en svår fråga som jag gruvat mig för i några veckor :D :heart:
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är tacksam för en riktigt bra bok, som inspirerar mig på tusen härliga sätt! :D Livet är roligt och spännande, tack!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är tacksam för en bra kurs i föräldraskap som jag får gå. :D

Jag är tacksam för att jag får så bra information som jag kan använda i mitt föräldraskap. :D

Jag är tacksam för det liv jag lever just nu. :D
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Bra tråd!

Jag är tacksam för:

:arrow: all hjälp och allt stöd man får här!!!

:arrow: att min son, trots sömnstrejkdag och ångest, har varit så glad och lätthanterlig!

:arrow: att ovan nämnde son ÄLSKADE sin mammas hemlagade fisk!

:arrow: att min lille man bokade om resan till Norrland så att den blev kortare!

:arrow: att mina föräldrar är de bästa i hela världen!

:arrow: att hösten verkligen är på väg!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är tacksam för boken och filmen "The Secret"

:D Jag är tacksam för de nya verktygen som jag får med kursen "Aktivt föräldraksap"

:D Jag är tacksam för att jag får en av mina favvofilmer "Happy Feet" hem till brevlådan gratis.

:D Jag är tacksam för att jag har fått informationen om hur man lär små barn att läsa.

:D Jag är tacksam för mina båda underbara barn.

:D Jag är tacksam för alla de nya vännerna som jag ständigt får tack vare det här stället.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är tacksam för den exempel imorse jag fick för hur viktig den första halvtimmen är för hela dagen. Tack.

:D Jag är tacksam och glad för att det är fredag.

:D Jag är tacksam för att vikten håller sig still de veckor då det inte går neråt.

:D Jag är tacksam för en gosse med humor.

:D Jag är tacksam för en bebisrulta som säger mam-ma, med sitt störstaste allvar. :-({|=

:D Jag ärtacksam för att Hege hoppade in i läs-och-skriv-tråden på IAHP-forum.

:D Jag är tacksam för att vi har fint väder.

:D Jag är tacksam för de verktyg jag har för att vända på humöret.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Jag är tacksam för att miar70 kom med ett så klokt citat i viktväktartråden.

:D Jag är tacksam för att det går så bra med mina höstprojekt "Rensa kilon" och "rensa i röran".

:D Jag är tacksam för all fantastisk uppbackning jag fått på detta forum och det i flera aspekter av mitt liv.

:D Jag är tacksam för att mina barn verkar vara på bättringsvägen efter en envis förkylning.

:D Jag är tacksam för att morgonens onödiga tjafs med maken löste sig på ett fint sätt.

:D Jag är tacksam för att mina barn sover så bra på dagen så att både de och jag får en stunds vila som vi så väl behöver.

:D Jag är tacksam för att jag trots stundtals missmodighet ändå aldrig önskar att jag vore någon annan för om jag vore det skulle jag inte ha mina barn och min man och allt annat som är bra och fint i mitt liv :heart:
Mata

Inlägg av Mata »

:D Jag är tacksam för att jag har faktiskt allt jag behöver i materiellt hänseende. Alltså, trädgården full med grönsaker, gratis begagnade kläder från grannarna (köper bara underkläder ibland.), ett trivsamt hem, lagom varmt, snälla grannar, världens bästa mamma, och en man som tycks vara rätt förtjust i mig fast jag bara är jag...

:D Jag är tacksam för det känns som jag är på väg åt rätt håll med livet trots att jag snubblar rätt ofta, men det verkar vara en del av det hela, så jag är tacksam för det med.

Tack tack tack!
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Jag är tacksam för att jag inte bröt lårbenet när jag ramlade under fårjakten idag 8) Ett rejält blåmärke blev det, men det är bättre än gips :lol:

:D Jag är tacksam för att vi ska ut och gå "luffen" här på byn i morgon, hela familjen - det ska bli SÅ mysigt!

:D Jag är så jättetacksam över att jag fått det liv jag alltid drömt om att leva!

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag är tacksam för att jag, med STOR hjälp av Fjällmor :heart: , äntligen kommit till insikt med vissa saker och förstått att jag är viktig. Att det är tillåtet att tänka på mig och min hälsa i första hand. Att jag vågar säga "nej" när de ringer och tjatar om att jag ska jobba extra, fast jag inte vill. Att jag drar ner på skoltiden, och får mer tid hemma. Allt det här är jag så otroligt tacksam över! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är tacksam för barnmat på burk :shock: :lol: , så att jag slipper laga mat till Anton när jag mår illa.

:D Jag är tacksam för att jag är uppskattad på mitt jobb och har sköna jobbarkompisar och en chef som jag litar på.

:D Jag är tacksam för att jag mår så mycket bättre idag än jag gjorde igår...

:D Jag är tacksam för att tjejen som passar Anton är så himla mysig, och för att hennes och Antons personkemi verkar klaffa perfekt!

:D Jag är tacksam för att bebisen fortfarande är kvar i magen, trots att jag i vissa förfärliga stunder önskar att någon annan kunde vara gravid åt mig... :? :)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"