Barnaboken

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Västerbottningen

Barnaboken

Inlägg av Västerbottningen »

[color=red]Hej Anna och alla![/color] \:D/

[color=darkred]Har läst barnabokens första 250 sidor ca 3-4 ggr nu och hittar något nytt och matnyttigt varje gång vilket är mycket fascinerande! :D Jag "ids" inte läsa längre fram just nu utan vill koncentrera mig på första 3-4 månaderna med barnet och dess utveckling utifrån tipsoch råd från barnaboken. Skrev till Anna i gästboken om min "klump "med frågor som jag skulle skriva i något av 3 forum. Läste i ett av forumen här på hemsidan och fick svar på 2 av mina frågor :!: Så det jag i nuläget undrar är "endast" angående förlossningsträningen. [/color]

:arrow: Flämtandningen... Jag börjar bra men upplever att jag "krockar" med mig själv om du förstår vad jag menar :? Det blir dubbelstuds... Oj vad svårt det är att förklara! Jag ser även att magen rör sig på sidorna där musklerna nu för tiden lagt sig :D Kan det vara så att jag ändå gör rätt trots att det rör sig lite här och där? Jag vill ju inte att diafragman och livmoderns arbete ska krocka.

:arrow: Att "blåsa på ljuset"... Kan man jämställa det med den skräckinjagande (sedvanliga) krystningen? Jag har nämligen provat det när jag går på toaletten för en nr 2 och det går så mycket mycket bättre!!

Jag tror att jag nöjer mig med dessa frågor och återkommer sedan!!

[color=cyan]Kramar från en förväntansfull havande[/color] :shock: :lol: :wink:
Lua

Inlägg av Lua »

Hej :!:

Välkommen, kära Västerbottning :D :!:

Lägg din fråga på Barnaväntan så kommer du att få många svar!

Kram från Lua, norrbottning :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"