Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Expedition viktväktarna, säsong 2.

Inlägg av Lua »

:P Välkomna till EXPEDITION VIKTVÄKTARNA! Säsong två.

Deltagarna är:

Lag Nord: duggan, Lua, Miar70

Lag Syd: Lillamolntuss, Gablex, Nancy, Susanne*, Päivi

”Andra sidan” finner vi Sussi som kurerar sig för att återinträda i expeditionen.

Hövding: duggan. Hövdingens ansvar är att varje vecka sammanställa veckans resultat.

Gemensamt motto för expeditionen: Ve den som mesar sig!

:!: Du kan följa deltagarna dygnet runt här på webben. Varje fredag är det öråd där veckans resultat presenteras med efterföljande hurrarop och inspirerande pep-talk.

:!: Nya deltagare är varmt välkomna in i Expeditionen medan några (förhoppningsvis) kommer att falla ifrån, i alla fall som aktiva.

:!: Alla har möjlighet att bli vinnare och priset är HÄLSA och SKÖNHET. Inte illa, va :?: :!:

Förra säsongen av expeditionen finns här:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11155

:?: Flera frågor är obesvarade inför höstpremiären:

Kommer Nancy att fortsätta sina nattliga utflykter till chokladförrådet?
Vinner duggan sin privata lilla tävling?
Kommer Gablex att insistera på att fira sin födelsedag hela veckan?
Får Päivi ordning på kören?

Dessa frågor och många fler kommer att besvaras under EXPEDITION: VIKTVÄKTARNA, säsong 2.

Varmt välkomna :heart: :!:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:lol: :lol: :lol:
Du är BÄST, lua :heart:
Jag är mycket stolt över att tillhöra det eminenta lag nord :mrgreen:
Och ja, jag vill absolut vara med och dela på priset! Vi kommer alla att bli vinnare, det VET jag :!:
:heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:lol: Underbart Lua :thumbsup: \:D/ :-({|=

Får man ta med sig en personlig "sak" :?: (dvs ngt man sparar points till... :wink: )

Vill bara tillägga just for the record att mina nattliga chokladräder fått sin botgöring genom grönsaker och lågt pointsantal resten av dygnet O:) Och vad hjälpte det... Nä nu är det nya tag. Ny årstid, ny kraft, nya utmaningar och ny tråd :D

Är för trött för att skriva lika fyndigt som du Lua men hoppas att jag i skrift får med min stora förtjusning över din roliga, inspirerande och helgalna (gillar sånt) trådstart. Tjusigt :!: :wink: :P :lol:

Inväntar med spänning duggans fina lista.

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol:
Du är för rolig, Lua!!

PS till Lua: Datorerna fixade härhemma, så nu finns bilderna på SAMMA dator som MAILEN :!: Ska skicka så snart jag får ändan ur...
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tack Lua - du grundlägger en bas för en fantastisk säsong. :D :heart:

Nu är det ju då alltså no return...och mina grannar som precis tittade in och bjöd på Tiramisu. Men jag åt bara halva portionen... :wink:

Lag Syd tycker jag har en enastående sammansättning av personligheter och jag är övertygad om vårt eminenta samarbete - även över lag gränserna. Nu har ju dessutom både Päivi och undertecknad nyss besökt hemmaplan för Lag Nord :D

Kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gablex

Inlägg av Gablex »

:lol: :lol: :lol: Det här lät ju riktigt lockande!

Heja lag Syd! Äh, förresten, heja oss allihop!! \:D/ \:D/ \:D/
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
duggan

Inlägg av duggan »

Hejja Lag Nord!!! Lua, enligt min beräkningar ska du redan ha nått målvikten..Så antingen är det flyttad eller så har jag svammlat till det...så jag har tagit bort dina uppgifter, och vill ha nya av dig så att allt är rätt!!

Uhhhg Uhhhg!!! (Hövdning rop)

...trummors hörs och in dansar alla för ö råd!! :wink: Här radas dom upp alla en efter en!!

LAG NORD!

Duggan:

Vägdag: måndag
Kvar till målvikt: -16,5 kg
Måltidpunkt nyår: -07
Viktnedgång denna vecka: -0,5 kg
Sammanlagd viktnedgång: -17,1 kg
Startdatum: 11:e feb: -07

Lua:

Vägdag: söndag eller måndag
Kvar till målvikt: kg
Måltidpunkt: 16 juli -07
Viktnedgång denna vecka:
Sammanlagd viktnedgång: kg

Miar70:

Vägdag: torsdag
Kvar till målvikt: -22,4 kilo
Målvikttidpunkt: Jul -07
Viktnedgång denna vecka: -0,9 kg
Sammanlagd viktnedgång: -7,1 kg
Startdatum: 10/5

LAG SYD!

Gablex:

Vägdag: onsdag
Kvar till målvikt: -8,4 kg
Måltidpunkt mars: 2008
Viktnedgång denna vecka: -0,8 kg
Sammanlagd viktnedgång: -11,6 kg
Start datum: 25 april -07

Lillamolntuss:

Vägdag: Fredag
Kvar till målvikt -7,8 kg
Målvikttidpunkt:
Viktnedgång denna vecka: -0,0 kg
Sammanlagd viktnedgång: 7,2 kg
Start datum: 29/6

Nancy:

Kvar till målvikt: 10 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka: -0,2kg
Sammanlagd viktnedgång: -1,3 kg
Start datum: 23/8

Susanne*:

Kvar till målvikt: 7,8 kg
Målviktstidpunkt: Lucia
Viktnedgång denna vecka:+0,1kg
Sammanlagd viktnedgång:2,1 kg
Start datum: 12/8

Päivi:

Kvar till målvikt: 3,5 kg
Målviktstidpunkt: 14/11
Viktnedgång denna vecka: -1,2 kg
Sammanlagd viktnedgång: - 1,2 kg
Start datum: 22/8

Ps. Jag har jobbat idag, första veckan så jag kan ha gjort några missar, säg bara till isåfall!! Ds.
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härligt duggan!

Jag vill ändraq min målviktstidpunkt till maj-08! Annars tar jag mig nog vatten över huvudet :roll:
Och visst skulle vi alla ha vägdag fredag..? :wink:

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

jo fredag...haha jag skyller på att jag har jobbat till 21.30 ikväll :wink: Jag ändrar med det får hänga kvar till nästa vecka! =)
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: I årets upplaga av "Expedition: Viktväktarna" har vi DESSUTOM en nyhet: lag syd har blivit infiltrerat av en mullvad. :o Mullvaden håller sig envist till sina hedniska LCHF-tankar, och går ner i vikt ändå, oförskämt nog. [-X

Kommer hon att lyckas stanna i laget, eller kommer de andra lagmedlemmarna tröttna på det ständiga baconoset, på de ständiga grytorna som serveras utan ris eller potatis till, KOMMER de att upptäcka mullvadens hemliga fredagslast, Fazers Blå med mintsmak...? :shock: Spänningen stiger, både inom programmet och laget... 8) HÄNG MED PÅ NÄSTA VECKAS UTFLYKT :!: INTE MISSA :!:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeen guuuud vad ni har roligt här då! Jag har inte ens varit in på den här tråden även om jag noterat att den är aktiv. Det har jag skrattat stillsamt åt och sett det som ett tecken på att ingenting händer på diverse viktfronter. Ack så fel.

Får man göra gästbesök? Jag har en tendens att bli alldeles för fixerad vid fel saker när jag ska styra upp midjeminskning plus att jag inte äger en våg. Men vid mina sällsynta besök på MVC och BVC brukar jag väga mig själv (BVC) eller bli tvingad (MVC).

Eller måste man vara taggad till tänderna för att platsa?

Jag har ca 10 kg (vägde 87 innan Nella föddes och jag väger nu 75) som ska bort till nyår 08/09. Då ska jag och darlingen ÄNTLIGEN gifta oss. :heart: Kyrka och festlokal är bokad och vi har börjat skriva komihåg-listor. Så som ni förstår vill jag vara svårt snygg till dess.

Vad säger ni?

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Lua, du är ju helt underbart rolig! Jag ska sitta här på andra sidan och följa er :) Eftersom jag kommit på "roten till det onda" så torde jag vara på banan om cirkus en månad. Lycka till så länge alla tappra deltagare!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Hahaha, ni är för roliga! :lol: Jag får lust att hänga på, fast jag bara har ynka 4 kg till min målvikt...Frågan är om jag är tillräckligt motiverad, jag kör ju konsekvent med förklaringen att fettvalken runt magen beror på delade magmuskler...
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Det har jag skrattat stillsamt åt och sett det som ett tecken på att ingenting händer på diverse viktfronter. Ack så fel.
:roll: Jodu, det finns ju variationer inom lagen... Vissa i lag Syd är tydligen bättre än andra på att hitta mat (och stjäla andras nattetid) så jag känner mig ganska stillsamt skrattad åt :roll: :wink: :lol:

Jag tycker att det vore MYCKET trevligt om du ville hänga på Jannika. Men, tycker att du i så fall får joina duggans lista :?: Eller så får du och hedniska Päivi bilda "lag Mullvad" 8) Eller som det heter på Robinsonspråk: "pakt".

Vad jag minns av Robinson blev de så jäkla tunna och smala hela högen bara av att åka till den där ön... Borde väl ha samma effekt att delta i denna tråd :P

Sussi: Ser fram emot din återkomst :heart: :thumbsup:

Solglimt: Motivation får man ju här :!: :D

Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Trevligt, trevligt!

Eftersom jag är ny här hänger jag inte riktigt med...
Jag tycker att det vore MYCKET trevligt om du ville hänga på Jannika. Men, tycker att du i så fall får joina duggans lista Eller så får du och hedniska Päivi bilda "lag Mullvad" Eller som det heter på Robinsonspråk: "pakt".
Duggans lista?

Är Päivi hednisk?

Lag Mullvad? Hur kvalificerar man in där?

Jag antar att det här är erat kodspråk för midjemått, points och skåpsuperi. Om ni inte orkar förklara för en tappad så gör det inget, jag kommer nog på det så småningom. :roll: :lol:

Vad anser ni är en förväntad viktminskning per vecka?

Är samtliga med i riktiga viktväktarna (ja förutom P då)? Eller kör ni off road but parallell?

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"