Har ingen aning om vart jag skulle kunna vända mig så frågar här!
Har 2 snart 9-månaders tvillingtjejer som grinar/skriker i sömnen...
Görs inget, dvs dra på ryggen, vagna osv, så vaknar dom och fortsätter skrika.
Vad i hela fridens namn kan jag göra?
*uppgiven*
*suck*
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Kan du berätta lite närmare om framför allt vad DU gör och inte gör
PS Tror jag har frågat dig förr om vad som fick dig att välja Djävulens signatur
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej Anna!
Nej du har inte frågat mig ang. min signatur.
Är så enkelt att det är ett smeknamn på min hund...
För ca 3 månader sen så prövade vi kura. Jag skriver prövade för det behövdes liksom ingen kurning i stor stil, vilket gjorde att det blev halvdant. Vårt fel men sen började det funka ändå. Tjejerna somnade bra själv och sov mest hela nätterna.
MEN sen blev det tänder, förkylning mm mm och självklart blev sömnen helt fel.
Det som funkade då var att gå in och bara dra lite lätt över ryggen på dom, som en påminnelse om att vi var där.
Också superfel, det vet vi men varken jag eller sambon klarade av den gallskrik och gråt som kom om vi försökte "din" väg.
Sen har det blivit mer och mer underhållning som krävs uppenbarligen samt nya tänder och lite 8-månadersångest på det...
Det jag undrar nu är ju då alltså vad man kan göra åt just när dom gråter/skriker i sömnen?
Dom är ju knappt kontaktbara med riktigt olyckliga ändå...
Nej du har inte frågat mig ang. min signatur.
Är så enkelt att det är ett smeknamn på min hund...
För ca 3 månader sen så prövade vi kura. Jag skriver prövade för det behövdes liksom ingen kurning i stor stil, vilket gjorde att det blev halvdant. Vårt fel men sen började det funka ändå. Tjejerna somnade bra själv och sov mest hela nätterna.
MEN sen blev det tänder, förkylning mm mm och självklart blev sömnen helt fel.
Det som funkade då var att gå in och bara dra lite lätt över ryggen på dom, som en påminnelse om att vi var där.
Också superfel, det vet vi men varken jag eller sambon klarade av den gallskrik och gråt som kom om vi försökte "din" väg.
Sen har det blivit mer och mer underhållning som krävs uppenbarligen samt nya tänder och lite 8-månadersångest på det...
Det jag undrar nu är ju då alltså vad man kan göra åt just när dom gråter/skriker i sömnen?
Dom är ju knappt kontaktbara med riktigt olyckliga ändå...
>>> Lycklig mamma åt tvillingtjejerna Linna & Sanna, födda 061206 <<<
Just ja, glömde en sak...
Givetvis strular maten nu oxå så jag tror ju helt klart att det går hand i hand med sömnstrulet.
Frukostgröten går ner ok.
Lunchen går ner ok första tuggorna sen gapas det och spottas
Lika middagen...
Tidigare hade vi en gröt före bad och läggning men upptäckte att dom fick rejält med gaser och ont i magen så då slutade vi med grötportion nummer 2 och införde Turkisk Yoghurt istället.
Likaså har dagsvilorna blivit kortare och kortare känns det som.
Usch, känns som jag kört fast så rejält och jag vet att vi borde kura med stor stil men verkar som om jag inte kan få attityden att infinna sig...
Fick jättebra råd av Duggan då när det begav sig men icke sa nicke.
Dom skrek tills dom kräktes helt enkelt...
Givetvis strular maten nu oxå så jag tror ju helt klart att det går hand i hand med sömnstrulet.
Frukostgröten går ner ok.
Lunchen går ner ok första tuggorna sen gapas det och spottas
Lika middagen...
Tidigare hade vi en gröt före bad och läggning men upptäckte att dom fick rejält med gaser och ont i magen så då slutade vi med grötportion nummer 2 och införde Turkisk Yoghurt istället.
Likaså har dagsvilorna blivit kortare och kortare känns det som.
Usch, känns som jag kört fast så rejält och jag vet att vi borde kura med stor stil men verkar som om jag inte kan få attityden att infinna sig...
Fick jättebra råd av Duggan då när det begav sig men icke sa nicke.
Dom skrek tills dom kräktes helt enkelt...
>>> Lycklig mamma åt tvillingtjejerna Linna & Sanna, födda 061206 <<<
hejsan...igen!!
Jag tänkte att jag får komma här och bry mig igen, men jag länkar här till din förra tråd, läs igenom den: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12063
Och sen skulle jag råda dig till att börja läsa på kuren, IGEN, så tror jag att attityden kommer att bättre på sig!! Och läs gärna i tråden om livet efter kuren, en uppmuntran!!
Varför kämpa med nättrna vecka ut och vecka in, när det enda som behövs är en kraftanstängning på 4 nätter?!! Visst??
Lycka till nu, jag tror på dig!!
Jag tänkte att jag får komma här och bry mig igen, men jag länkar här till din förra tråd, läs igenom den: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12063
Och sen skulle jag råda dig till att börja läsa på kuren, IGEN, så tror jag att attityden kommer att bättre på sig!! Och läs gärna i tråden om livet efter kuren, en uppmuntran!!
Varför kämpa med nättrna vecka ut och vecka in, när det enda som behövs är en kraftanstängning på 4 nätter?!! Visst??
Lycka till nu, jag tror på dig!!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12