Hej,
vi har nu provat sova hela natten kuren i 2 månader men det blir inte bättre, snarare tvärtom. Nu vaknar han minst 1 gång i timmen, vissa timmar är det var 10:e minut. Inga, eller få, problem att få honom att somna om. Lite buffande eller vaggande, men utan det blir det ramaskri. Han är nu 9 månader. Har någon förslag på någon annan metod?
eskalerar
Ojoj, det verkar som att lillkillen har vant sig vid att bli buffad!?
Men du säger att det inte är några problem att få honom att somna om? Är det med buffning eller vaggning då?
Jag tror att ni måste backa lite, och sluta buffa och om ni absolut måste göra något så ramsa.
Men du säger att det inte är några problem att få honom att somna om? Är det med buffning eller vaggning då?
Jag tror att ni måste backa lite, och sluta buffa och om ni absolut måste göra något så ramsa.
Mamma till Izabelle 040416
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
-
Gäst
Du skriver att du har "testat" ramsan och det bådar heller inte gott
Neeej häng kvar! Sluta inte nu!
Ni är definitivt på rätt spår, men har fastnat i buffningen och verkar ha tappat lite av attityden! Ni är på rätt ställe också, här finns ju allt hjälp att få!!
Försök ta till er det som MammutMaria skrev, istället för att ta det som kritik, för så var det inte menat.
Läs på lite mer och kom med alla frågor ni har, även de som verkar jättejättedumma
, för som sagt, här finns all hjälp att få!
Ni är definitivt på rätt spår, men har fastnat i buffningen och verkar ha tappat lite av attityden! Ni är på rätt ställe också, här finns ju allt hjälp att få!!
Försök ta till er det som MammutMaria skrev, istället för att ta det som kritik, för så var det inte menat.
Läs på lite mer och kom med alla frågor ni har, även de som verkar jättejättedumma
Mamma till Izabelle 040416
Tro mig, det har jag behövt göra förut, när man varit som tröttast och mest uppgiven! Men efteråt blir jag alltid lika peppad! Och nu, när dessutom hemsidan med allt material är uppe igen (artiklar, krönikor mm) så finns det dubbla chanser för extrem pepp!
Min teori är att Sova-hela-natten-kuren faktiskt passar precis ALLA barn, däremot så passar den definitivt inte alla föräldrar
Det är inte för varmt i rummet? Testa att ha en liten glipa i fönstret, frisk luft söver bra.
Sover han i eget rum eller hos er? Kanske det är ni som stör honom på nåt sätt utan att mena det? Jag upplevde det som att det blev bättre när vi flyttade över lillkillen till eget rum för då hör vi inte alltid honom när han vaknar utan han får chansen att somna om själv.
Sen det här med attityd. Det är inte lätt när det strular: jag vet, tro mig, för vi har också haft det kämpigt och har just haft två jobbiga nätter. Men inte ska vi ge upp nu när vi har kommit så långt! Ni har ju alla verktyg och nu gäller det att bryta den onda cirkeln. Vi försökte i natt att minska trafiken till lillens rum. Det blev lite mer skrik men förhoppningsvis så förstår han snart att han har förtroende att somna om själv.
Nån annan metod har jag inte att tipsa om, jag tycker att ni ska kämpa på!
Sover han i eget rum eller hos er? Kanske det är ni som stör honom på nåt sätt utan att mena det? Jag upplevde det som att det blev bättre när vi flyttade över lillkillen till eget rum för då hör vi inte alltid honom när han vaknar utan han får chansen att somna om själv.
Sen det här med attityd. Det är inte lätt när det strular: jag vet, tro mig, för vi har också haft det kämpigt och har just haft två jobbiga nätter. Men inte ska vi ge upp nu när vi har kommit så långt! Ni har ju alla verktyg och nu gäller det att bryta den onda cirkeln. Vi försökte i natt att minska trafiken till lillens rum. Det blev lite mer skrik men förhoppningsvis så förstår han snart att han har förtroende att somna om själv.
Nån annan metod har jag inte att tipsa om, jag tycker att ni ska kämpa på!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".