Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Grattis igen till lilla Nella! :thumbsup:
Jannika skrev:Plötsligt ramlade namnet Nella in
Visst är det härligt när namnet bara kommer till en?! Jag har ju för mig att du hoppades just på det - och snabbt gick ju det också, framför allt med tanke på era namnvåndor i förväg. :lol:

Tack för en härlig förlossningsberättelse, tur att varken du eller barnmorskan verkar vara långsinta :shock: . Med otur hade ju den starten kunna lett till en pestförlossning (och då inte på grund av barnet menar jag, utan pga en icke-lyhörd barnmorska). Jag är också förlöst på Gävle sjukhus men några små tanter såg jag inte till! :D
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon :heart:

Missade igår att skriva att jag är så glad att det som kunnat bli en negativ upplevelse vände och slutade i samförstånd istället. En sann diplomat även i födande tillstånd är du :D Utan att göra avkall på sin integritet. Snyggt :thumbsup:

Roligt att få höra mer om ert namnval :D Mycket fint namn och det passar även så bra ihop med övriga barnaskarans.

:wink: Såg att du skrivit lite om dottern utseende och huruvuda hon är söt i nuläget eller ej. Kan säga att jag förstår hur du menar. Man KAN faktiskt titta på sitt lilla barn och med all kärlek i världen konstatera att "ja du kanske inte vinner skönhetstävlingen Miss Baby just idag" men å andra sidan varför ska man nu det... :roll: Inte alla babysar kommer ut som perfekta rosenknoppar från första stund men det brukar bli så bra ändå se efter ett tag :heart: :D

Min egen dotter såg faktiskt ut som en liten gubbe när hon var nyfödd men efter ett tag slätades hennes drag ut och numera tycker vi såklart att hon är det sötaste som finns i hela världen :heart: :D

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Näe, jag har aldrig fått nåt vackert barn från start. :lol: Och jag blir alltid lika förvånad när de tar sig och blir tvärsöta! :heart:

Vi fick en hint från Universum när vi åkte in till förlossningen om könet på Nella. Taxichauffören hade en dotter som fyllde år 13 juli, dock numera sexton år.

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

:heart: Åh!!! Jag har missat vad som har hänt! Grattis, grattis, grattis!!! Vad roligt!

Välkommen Nella! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack K-ina och alla andra för gratulationer! :heart:

Lilla Nella är som en dröm, så cool och lugn. Nu så här fjärde gången tycker jag att det är intressant att notera hur olika barns grundenergier är redan från start. De är ändå syskon, relativt tätt födda och kopior av varandra utseendemässigt som bebisar.

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Och jag blir alltid lika förvånad när de tar sig och blir tvärsöta! :heart:
Har aldrig träffat er IRL men är inte ett dugg förvånad över detta faktum :heart: Känns som om både den yttre och den inre skönheten bosatt sig hos er familj :D

Fint att Nella är så cool :wink: Hoppas att du Jannika (i mån av tid/ork) skriver en rad eller två även framöver (i denna eller annan tråd) så att vi får följa Nellas äventyr :heart: :D

:heart: Stor och varm kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Känns som om både den yttre och den inre skönheten bosatt sig hos er familj
Meeeeen äsch då.... inte. Eller ja, darlingen ÄR ju svårt snygg och barnen ÄR faktiskt väldigt söta, så OK då. :wink:

Men apropå söta och mindre söta barn... En fullständigt intetsägande unge, eller vuxen för den delen, kan verligen bli otroligt vacker framför ens ögon när man lär känna dem, tycker ni inte? Jag har jättesvårt att svara på om mina vänner tex är snygga eller inte för jag tycker så mycket om dem. Alltså är de vackra. Men objektivt har jag tappat omdömet för länge sen.

Och tur är väl det, det innebär ju att åtminstone ens föräldrar och bästa vänner alltid kommer att tycka att man är det finaste som finns. :lol: Ja, om min "sjuka" nu delas av fler förstås! Det kanske bara är jag som lider av den, haha!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Jannika för att du delade med dig av din förlossning! Du inspirerar mig verkligen och jag ser fram emot den dag vår juvel kommer!

Nella :heart: låter som en skön liten tjej :D

Kraaam Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hemma från semestern...
Säger jag det största GRATTIS!
Vad underbart.
Och vilken fin förlossning. Förutom tanten med nålen. Vad kommer den här facinationen för nålar och stick i från? Vad döljer sig i dessa nålälskandes inre?!

Och se, en 2a! Jag kände det på mig, men visste inte var den skulle passa in!
KRAM!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:En fullständigt intetsägande unge, eller vuxen för den delen, kan verligen bli otroligt vacker framför ens ögon när man lär känna dem
Här håller jag fullständigt med dig! Jag vet ett par barn som jag tyckte såg ut som troll :shock: (och då menar jag mera träsktroll än små bustroll) första gången jag såg dom :oops: :oops: :oops: , men som sedan fullständigt har charmat sönder mig med sina personligheter :wink: :D . Och nu tycker man att de är fantastiskt vackra barn - man måste ju bara haft ovanligt skitiga glasögon 8) eller nåt då när man såg dom första gången!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :D :D
Nämen, GRATTIS!!! :D :D :D
Denna tråden har jag inte följt, och så såg jag hur lång den var, och kom att tänka på at det borde ha hänt något nu för er. Gick till slutet av tråden och såg massa grattis, backade, och läste!
Oj, vad roligt, och verkligen en fantastisk förlossningsberättelse :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack anna, kattklo och Elle! :heart:

Vad roligt om jag kunnat inspirera någon, det är ju häftigt att föda barn!
Och nu tycker man att de är fantastiskt vackra barn - man måste ju bara haft ovanligt skitiga glasögon eller nåt då när man såg dom första gången!
Ja, eller hur Ebbab! :lol: Det är så det är. Fast de är ju helt säkert söta även objektivt om jag får gissa. :heart:

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Jannika :heart:

Vad fint du skrev om detta med skönhet och hur man känner inför de man tycker om :D

Skickar dagens storkram till dig och hoppas att du mår bra :D

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. Skrev det i andra tråden men måste skriva här med :wink: Tycker att det är kul att den gode Potter ändå fick figurera på ett hörn i och med att Nella föddes på dagen för filmens premiär 8) :lol: Harry har ju omskrivits en del i din tråd både gällande hans födelsedag och inte minst via Fjällmors underbara ugglehistoria :D ds.
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Fast de är ju helt säkert söta även objektivt om jag får gissa.
"Träsktrollen" var faktiskt inte mina barn, utan bekantas 8) . Men det spelar ingen roll för det visade sig ju att de inte var troll utan alldeles bedårande små :heart:

Mina små var alldeles underbara från början, framför allt nummer två som hade sluppit suttit och blivit tillknycklad. Vackraste bebin som funnits faktiskt (i skarp konkurrens från storebror). Tycker inte bara vi föräldrar utan också heeelt opartiska människor som mormor, farmor, fastrar, mostrar.... :D

Jag hoppas att ni tänker gå och fotografera er till tidningen så man får se hela familjen! Jag såg Nellas fina födelseannons också :heart:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"