Ensamlek och båtsemester...

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
lilla mia
Inlägg: 675
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:41
Ort: Västerås

Ensamlek och båtsemester...

Inlägg av lilla mia »

Hej!

2 frågor gällande vår linnea 20 månader.

1, Vi ska ut och segla på semestern. Lillan har ju alltid sovit i spjälsäng i eget rum eller resesäng om vi varit borta. Detta är ju en omöjlighet i segelbåten så nu ska hon sova i förpiken tillsammans med mamma och pappa! Dessutom är mormor, morfar och två mostrar med på båten. Vi är lite nervösa för det här. Nån som har erfarenhet? Jag tror säkert hon vänjer sig efter nån natt men kan det påverka sömnen och rutinerna hemma sen när vi kommer tillbaka? Vi blir ute max en vecka beroende på vädret och hur vår lilla tjej fixar detta.

2, Ensamleken har fungerat toppen sen vi införde det för ett halvår sedan. Hon har lekt i 30- 45 minuter utan problem. För en månad sen tröttnade hon efter bara 10 minuter. Jag åkte och inhandlade nya leksaker. Och det blev aningen bättre. Men mer än 20 minuter blir det nästan aldrig... Tips och råd! Några roliga leksaker? Hur länge tycker barnen det är kul med ensamlek?
Hon leker i spjälsängen och kan själv komma och fråga efter "korgen" som vi har leksakerna i. Sen springer hon in överlycklig och ska riva ur sängkläderna. Vinkar glatt hejdå mamma! Men sen ropar hon alltså efter 15-20 minuter.

kram lilla mia
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!

- Efter regn kommer solsken! -
lilla mia
Inlägg: 675
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 20:41
Ort: Västerås

Inlägg av lilla mia »

ingen som seglar.... eller har problem med ensamleken? :(
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!

- Efter regn kommer solsken! -
Sommar
Inlägg: 214
Blev medlem: tis 07 mar 2006, 09:58
Ort: Närke

Inlägg av Sommar »

Hej!
Jag skulle också vilja veta så jag håller alla tummar för att du får svar! [-o<
Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"